Търсене в този блог

събота, октомври 31, 2009

"Споразумението" - Елия Казан

Два цитата от този роман от 1967г.

Едуард Андерсън:
При жените чувства, секс, интелект - всичко е забъркано в една каша. (не пряка реч)

Гуендолин Хънт:
- Непрекъснато ругаеш системата, а какво, по дяволите, е системата ако не ти самият? Чудя се защо не си останеш един най-обикновен мърляч като всички останали и да си гледаш кефа. Далеч по-добре ще ти бъде! Това е моят съвет към теб!

- ...Ние всички сме лицемери, но ти си от тия, дето всичко им е наред, и какво ти коства да се държиш мило с останалите лицемери? Те с нищо не са по-лоши от теб, само са по-различни. Купуват си вратовръзки от същите магазини, приготвят си питиетата по същия начин, всяка година си сменят колите като теб и всички имат по една фустичка на страна да им топли леглото, така както ти имаш мен. И без да им мигне окото, че един ден ще се оженят за нея... и куп глупости от тоя род. Те просто играят играта, както и ти твоята.

- ...Той(3-то лице) не е от вчера, научил се е как да те подхване, какви ходове да предприеме и кога: без много да избързва, разбра ли, позьор такъв. С което искам да ти кажа, че не е толкова глупав, та да те настъпи отведнъж, а преценява кого има насреща си и какво може да очаква, разбра ли позьор такъв, и не се пали, преди да те е разпалил... Искал да легне с мен, е, и какво от това? Поне не ми излиза с разни "обичам те" като теб. Ако те интересува наистина, аз не бих имала нищо против да опитам с него. Към теб нямам никакви задължения. В кой век живеем, в миналия век ли? Да, бих опитала, а ти продължавай в същия дух, пък аз ще видя!

- Ти си всичко което имам, Еди.

- ...Защото никой друг не може да ме трае, драги мой. Разбирам защо не би искал да имаш нищо общо с мен.

- Ще ги забравиш ли ония глупости, които ти наприказвах? ...

Няма коментари: